Архів за 2020 рік
Архів за 2019 рік
Архів за 2018 рік
Архів за 2017 рік
Архів за 2016 рік
Архів за 2015 рік
Архів за 2014 рік
Архів за 2013 рік
Архів за 2012 рік
Архів за 2011 рік

Інформація про освіту Люботинської міської територіальної громади у 2021/2022 н.р.

24.09.2019 | Розмістив: 

Згідно з розпорядженням КМУ від 12.06.2020 року № 725-р «Про визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад Харківської області» до закладів освіти м.Люботина приєднались заклади освіти Манченківської селищної ради Харківського району, а саме: Манченківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів та Манченківський дошкільний навчальний заклад (дитячий садок). У зв’язку зі зміною засновника ці заклади освіти були перейменовані рішеннями ІV сесії VІІІ скликання Люботинської міської ради від 26.01.2021 року на Манченківську загальноосвітню школу І-ІІІ ступенів Люботинської міської ради Харківської області (рішення № 120) та Комунальний заклад «Манченківський заклад дошкільної освіти (дитячий садок) Люботинської міської ради Харківської області (рішення № 121). Також вищезазначеними рішеннями сесії Люботинської міської ради затверджено установчі документи (Статути) цих закладів освіти у новій редакції.

З урахуванням цих змін освітній простір Люботинської міської територіальної громади – це 4 загальноосвітніх школи І-ІІІ ступенів, 3 гімназії, 1 навчально-виховний комплекс, 1 міжшкільний навчально-виробничий комбінат, 6 дошкільних навчальних закладів, 2 позашкільні навчальні заклади – міський будинок дитячої та юнацької творчості та дитячо-юнацька спортивна школа.

У 2021/2022 начальному році охоплено навчанням 2727 учнів (із них учнів 1-х класів – 260; учнів 10-х класів - 142; 11-х класів - 148).

У 2021/2022 навчальному році функціонує 9 інклюзивних класів у закладах загальної середньої освіти (у Люботинській гімназії № 1 – 2 класи, 3 дитини з ООП, у Люботинському НВК № 2 – 1 клас, 1 дитина з ООП), у Люботинській ЗОШ № 3 – 6 класів, 9 дітей з ООП; та 3 інклюзивних групи у закладах дошкільної освіти (у Люботинському ДНЗ № 1 – 1 група, 1 дитина з ООП), у Люботинському ДНЗ № 2 – 1 група, 1 дитина з ООП), у Караванському ДНЗ – 1 група (2 дитини з ООП).

У закладах освіти Люботинської міської територіальної громади працюють творчі, натхненні педагоги, справжні фахівці своєї справи, серед них: 28 – вчителі-методисти, 22 – старших вчителів, 4 – вихователі-методисти, 1 – керівник гуртка-методист. Освітяни гідно відзначені за свою працю: 25 педагів нагороджені нагрудним знаком Міністерства освіти і науки України «Відмінник освіти України», 24 – Почесною грамотою Міністерства освіти і науки України, 8 – Подякою Міністерства освіти і науки України.

Якісна дошкільна освіта – важлива вимога суспільства і держави. Проблема її якості актуалізується євроінтеграційними процесами, новими вимогами до першокласника у світлі Концепції Нової української школи. Дошкілля Люботинської міської територіальної громади — це 6 закладів дошкільної освіти та 1 навчально-виховний комплекс «загальноосвітня школа І - ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад» (дошкільний підрозділ), де виховуються у 2021/2022 навчальному році 611 дітей. Усі заклади дошкільної освіти міста укомплектовані педагогічними кадрами. Вищу кваліфікаційну категорію мають 7 педпрацівників (13%), І категорію – 3 (6%), ІІ категорію – 5 (10%), спеціаліст – 15 (29%), педагогічне звання «вихователь-методист» - 3 (6 %).

Векторами подальшої роботи щодо упровадження Концепції Нової української школи є: залучення педагогів до методичних заходів різного рівня, інформування про нові нормативні, інструктивно-методичні документи; методична підтримка педагогів з питань упровадження інтегрованих технологій, організації освітнього процесу на засадах «педагогіки партнерства»; сприяння поширенню ефективного досвіду шляхом створення банку методичних скарбничок, участі у фестивалі «добрих практик», розміщення публікацій на освітніх інтернет-ресурсах, створення особистих сайтів.

Усі заклади загальної середньої освіти до нового навчального року отримають для перших класів нові меблі, ноутбуки, телевізори з підтримкою SMART-ТV та БФП у вересні 2021 року.

Одним із пріоритетних напрямів роботи в умовах реформування Нової української школи є упровадження інноваційних педагогічних технологій, спрямованих на формування ключових компетентностей учнів. Згідно банку даних інноваційні технології упроваджуються у 14-ти закладах освіти, що складає 93 %. Усього педагогами міста реалізуються, як і у минулому році, 42 педагогічні технології.

Освітяни активно поширюють досвід роботи у професійному середовищі через друковані видання, висвітлення розробок на електронних методичних сайтах тощо. Беруть участь у науково-практичних конференціях, проектах, тренінгах, професійних конкурсах, зокрема «Вчитель року», «Кращий вихователь Харківщини» та інших. Учителі міста мають більше 80 друкованих робіт.

З метою задоволення потреб у професійній самореалізації педагогічних працівників закладів освіти Люботинської міської територіальної громади, обміну ефективним педагогічним досвідом, виявлення ініціативних, творчо працюючих педагогів, які розробляють нові педагогічні ідеї, методики, технології, окремі інноваційні методи, прийоми та форми роботи, моделі освітніх процесів та управлінської діяльності упродовж лютого-квітня 2021 року педагогічні працівники закладів освіти Люботинської міської територіальної громади взяли участь у ІV обласному фестивалі «добрих практик» освітян Харківщини «Майстри педагогічної справи презентують» за темою «Технології змін і трансформацій у сучасному закладі освіти: змішане та дистанційне навчання» (далі – Фестиваль).

До участі у Фестивалі педагогічними працівниками закладів освіти Люботинської міської територіальної громади було надано 49 робіт (у минулому році – 41 роботу) у 17 номінаціях. Кількість поданих матеріалів розподілилася таким чином: найбільша кількість у номінаціях «Початкова освіта» – 8, «Дошкільна освіта» – 7, «Українська мова і література» – 6, «Математика» – 5, «Іноземні мови» – 3, «Управління освітою» – 3, «Мистецтво» – 3, «Виховна робота» – 2, «Історія» – 2, «Основи здоров’я, фізична культура» – 2, «Практична психологія та соціальна робота» – 2, «Зарубіжна література» – 1, «Географія, економіка» – 1, «Інформатика» – 1, «Позашкільна освіта» – 1, «Біологія, екологія» – 1, «Громадянська освіта, правознавство» – 1.

Експертними комісіями Фестивалю визначено 27 кращих «практик» освітян Люботинської міської територіальної громади, що становить 55 % від загальної кількості представлених робіт.

У 2020/2021 навчальному році педагогічні працівники закладів загальної середньої освіти Люботинської міської територіальної громади продовжили роботу щодо поширення ефективного педагогічного досвіду шляхом розміщення матеріалів на сайтах «Методичний портал», «Всеосвіта», бібліотеці освітнього проєкту «На Урок».

За навчальний рік 57 педагогів закладів загальної середньої освіти (25 % від загальної кількості педагогів) розмістили 169 публікацій, з них: 19 педагогів (40 % від загальної кількості педагогів) Люботинської гімназії № 1 розмістили 51 публікацію, 3 педагоги (12 %) Люботинського навчально-виховного комплексу № 2 – 10 публікацій, 8 педагогів (26 %) Люботинської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 3 – 17 публікацій, 12 педагогів (31 %) Люботинської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 4 - 60 публікацій, 3 педагоги (20 %) Люботинської гімназії № 5 – 7 публікацій, 3 педагоги (18 %) Люботинської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 6 – 17 публікацій, 3 педагоги (21 %) Караванської гімназії – 6 публікацій, 1 педагог (4 %) Манченківської ЗОШ І-ІІІ ступенів – 1 публікацію.

Важливим показником професійної компетентності педагогів є участь у дослідно-експериментальній та проєктній діяльності. Педагоги закладів загальної середньої освіти міста здійснювали дослідно-експериментальну роботу всеукраїнського рівня за 4 темами та брали участь у 2 міжнародних, 2 всеукраїнських та у 8 регіональних проєктах.

У 2021 році педагогічний колектив Люботинської гімназії № 1 завершив дослідно-експериментальну роботу всеукраїнського рівня за темою «Я – дослідник». Реалізація програми експерименту дала можливість педагогічному колективу досягти таких результатів: було розміщено конспекти уроків, презентації до уроків на сайті «Всеосвіта»; створено веб-сторінку «Я – дослідник» на сайті закладу; активізувалася робота секцій наукового товариства учнів: математики, біології, української мови, фізики, правознавства, історії, географії (за останні три роки членами товариства було презентовано 37 робіт на конкурсі-захисті експериментальних, дослідницьких та творчих робіт учнів гімназії); експеримент сприяв підготовці вчителів до використання дослідницьких методик та керування навчально-дослідницькою діяльністю учнів; впровадженню в практику роботи закладу STEM-технологій. Також у цьому році завершилася робота педагогічного колективу Люботинської гімназії № 1 щодо участі у Всеукраїнському експерименті «Електронний підручник». Для реалізації проєкту надійшло 30 планшетів для учнів та персональний комп’ютер/моноблок для вчителя. Учителем початкових класів Кузуб Ю.П. проведено аналіз та вибір підручників, вивчено використання можливостей платформи MozaBook. З досвідом використання зазначеного онлайн-ресурсу на уроках під час змішаного та дистанційного навчання Кузуб Ю.П. поділилася під час педагогічної майстерні для вчителів початкових класів закладів загальної середньої освіти у листопаді 2020 року. Використання електронних підручників сприяло розвитку творчого, інтуїтивного мислення, комунікативних здібностей учнів; естетичному вихованню - за рахунок використання можливостей графіки, мультимедіа; формуванню умінь приймати оптимальні рішення.

У 4-Б класі Люботинського навчально-виховного комплексу № 2 завершено роботу щодо реалізації Всеукраїнського експериментального проєкту освітнього центру «Крила успіху». Організація освітнього процесу здійснювалась згідно Програми «Світ чекає крилатих», відповідно складених календарних планів із предметів та планів виховної роботи, а також за посібниками-журналами, розробленими за сприяння Інституту педагогіки Національної академії педагогічних наук України (директор Топузов О.М.) у межах дослідно-експериментальної роботи Всеукраїнського рівня «Дидактико-методичне і навчальне забезпечення реалізації концептуальних засад реформування початкової загальної освіти» (науковий керівник Цимбалару А.Д.). У практику діяльності вчителів упроваджувалися інноваційні підходи до особистісного розвитку дитини. Зокрема такий стратегічний напрям, як дитиноцентризм, навколо якого вибудовується гуманна педагогіка, із особистісною орієнтацією навчання, а відповідно й діяльнісним підходом до його організації та компетентнісним – до визначення освітніх результатів. У межах проєкту на якісно новий рівень виводиться організація виховного процесу. Він вирізняється діяльнісним спрямуванням, формуванням певних моделей поведінки і активної життєвої позиції дитини. Реалізація програми експерименту дала можливість педагогічному колективу досягти таких результатів: було розміщено розробки Глущенко О.О. на сайті http://metodportal.com (стаття «Технології добра в освітньому арсеналі сучасного учителя початкових класів», сценарій виховного заходу «Вернісаж професій»); у 2020 році робота Глущенко О.О з теми: «Технології добра в освітньому арсеналі сучасного учителя початкових класів» представлена на обласному фестивалі «добрих практик» освітян Харківщини «Майстри педагогічної справи презентують»; учні ставали переможцями ІІ (міського) етапу ХХ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика; VII Всеукраїнської інтернет-олімпіади «На урок» з англійської мови. Реалізація інноваційного освітнього проєкту сприяла зменшенню навчального навантаження на дитину, впровадженню у практику роботи вчителів закладу експериментальних інтегрованих навчальних програм, експериментальних матеріалів.

Педагогічний колектив Люботинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 3 продовжив інноваційну діяльність на всеукраїнському рівні з упровадження експериментального інтегрованого курсу «Природничі науки». Учасники експерименту (Мельник Н.О., Ситюк Н.М., Іванова М.К., Мельник Т.В.) пройшли навчання на базі КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти» та отримали відповідні сертифікати. Упродовж 2021 року вчителі Іванова М.К., Мельник Т.В. брали участь у роботі МТК «Навчально-методичний кейс інтегрованого курсу «Природничі науки» на базі КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти».

Педагогічні працівники закладів освіти міста упродовж 2021 року долучалися до проєктної діяльності.

Педагогічний колектив Люботинської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 3 завершив роботу над реалізацією міжнародного проєкту «Центр гендерної культури як платформа для розширення прав і можливостей жінок та молоді». Упродовж року проведено ряд заходів: акцію «16 днів проти насильства» у межах Тижня права, під час якого учні 9-А класу взяли активну участь у онлайн-кахуті, яку проводив Харківський центр гендерної культури. Підвищуючи свій професійний розвиток, Толстоп’ятова Л.В. та Бардакова С. М. продовжили навчання у Харківському гендерному центрі на експерток з гендерних питань та тренерок проведення тематичних заходів. У лютому 2021 року учні школи взяли участь у фестивалі «Рівність у науці очима дітей», під час якого було представлено тематичні відеоролики «Гендерні стереотипи в освіті та науці» та «Невидимі сторінки жіночої науки». Команда учнів 9-А класу взяли участь в онлайн-вікторині «Жінки в науці». За активну участь у фестивалі учасники нагороджені Грамотою та цінними подарунками. Заклад нагороджено Грамотою за активну участь у проєкті «Центр гендерної культури як платформа для розширення прав і можливостей жінок та молоді» за 2017-2020 роки.

Учитель початкових класів Люботинської гімназії № 5 Гаєвська О.А. продовжила роботу щодо реалізації міжнародного проєкту «Культура добросусідства». З вересня 2020 року впроваджується інтегрований курс «Культура добросусідства» для учнів 1 класу. Усі учні та вчитель забезпечені посібниками «Культура добросусідства». Гаєвська О.А. пройшла навчання за програмою підвищення кваліфікації педагогічних працівників «Он-лайн інструменти для викладання інтегрованого курсу «Культура добросусідства» у закладах освіти області» на базі КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти».

З вересня 2020 року педагогічні працівники Люботинської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 3 та Люботинської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 4 долучилися до реалізації проєкту «Безпечна і дружня до дитини школа», реалізація якого сприятиме розбудові безпечного, дружнього до дитини та інклюзивного середовища, реалізації реформи «Нова українська школа». У закладах створено команди супроводу, до складу яких ввійшли педагогічні працівники закладу та представники батьківської спільноти.

Творча група педагогів Люботинської гімназії № 1 розпочала роботу над реалізацією обласної Програми підвищення рівня читацької, математичної та природничо-наукової грамотності учнів у ЗЗСО Харківської області. У межах реалізації Програми заступник директора з навчально-виховної роботи Петрів І.П., учитель української мови та літератури Корсунова І.О., учитель математики Олійник С.В., учитель фізики Загоруйко Д.А., учитель географії Проненко О.П., учитель хімії Білоус В.В., учитель біології Болдарєва В.В. брали участь в обласних Web майстер-класах на платформі Google Meet за темою «Використання компетентнісних завдань в освітньому процесі», під час яких ділилися досвідом роботи.

Завідувач Люботинського дошкільного навчального закладу (ясла-садка) № 1 «Ялинка» Сафонова Т.О. та вихователь-методист Попова О.О. долучилися до реалізації освітнього проєкту «Моніторинг у сфері загальної середньої освіти в умовах розбудови сучасної української школи».

З метою створення єдиного інформаційного освітнього простору Люботинської міської територіальної громади, сприяння професійному розвитку педагогічних працівників, їх психологічної підтримки та консультування було створено вебсайт КУ «Центр професійного розвитку педагогічних працівників», розроблено його інформаційний контент та забезпечено функціонування. Інформація, розміщена на вебсайті, сприяє розвитку творчої ініціативи та академічної свободи педагогів у пошуках нових форм і методів педагогічної діяльності з метою надання якісних освітніх послуг. Вебсайт містить такі сторінки: «Нормативно-правова база», «Планування роботи», «Професійні спільноти», «Конкурси професійної майстерності», «Робота з обдарованими учнями», «Траєкторія професійного розвитку педагогічних працівників». Актуальної в умовах сьогодення є сторінка «Дистанційна освіта» та сторінка «Консультування», на якій педагоги можуть замовити онлайн консультацію з проблемних питань.

Робота з обдарованими дітьми здійснювалася на виконання державних, обласних програм та міської комплексної програми «Майбутнє Люботинщини» на 2021-2023 роки (зі змінами), затвердженої рішенням VІІ сесії Люботинської міської ради VII скликання від 23 грудня 2021 року № 278.

Оновлено банк даних на обдарованих дітей, у якому – 398 дітей (у минулому році – 377 дітей). У закладах загальної середньої освіти діють шкільні наукові товариства, в роботі яких задіяні учні 8-11-х класів; усього охоплено науково-дослідницькою роботою 193 учні.

У 2020 році в зв’язку з складною епідеміологічною ситуацією в Харківській області було проведено ІІ етап Всеукраїнських учнівських олімпіад лише з 7 предметів (участь взяли 257 учнів, з них переможцями стали 66 учнів (25,7 %) , а ІІІ (обласний) етап було скасовано.

Ураховуючи особливість епідеміологічної ситуації, І етап Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України проведено дистанційно (взяло участь 16 учнів). До участі у ІІ етапі конкурсу-захисту було подано від Люботинської міської громади 6 науково – дослідницьких робіт до відділень: «Історія» - 1, «Філософія і суспільствознавство» - 2, «Літературознавство, фольклористика та мистецтвознавство» - 1, «Екологія та аграрні науки» - 1, «Хімія та біологія» - 1. За підсумками ІІ етапу конкурсу-захисту призером стала Темурко Анастасія Олександрівна, учениця 9 класу Люботинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 3 (відділення «Літературознавство, фольклористика та мистецтвознавство», секція «Фольклористика»), яка посіла ІІІ місце. Слід зазначити, що учні Люботинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 3 третій рік поспіль стають переможцями конкурсу. Порівняно з минулим навчальним роком знизився відсоток переможців ІІ етапу на 12% і становить 17%.

У всеукраїнському інтерактивному конкурсі «МАН-Юніор Ерудит» взяли участь 29 учнів Люботинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 4: у номінації «Історія» – 18 учнів, «Екологія» – 6 учнів, «Астрономія» – 3 учні, «Техніка» – 2 учні. 68% учасників отримали сертифікати І ступеню (відмінний результат).

Учні закладів загальної середньої освіти неодноразово ставали переможцями обласних конкурсів, а саме:

- Обласна учнівська науково-практична конференція Харківського територіального відділення МАН України – 4 учасники нагороджені дипломами Департаменту науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації.

- Всеукраїнський конкурс учнівської творчості – 6 учасників обласного етапу, Закревська Софія, учениця 11 класу Караванського нагороджена дипломом ІІІ ступеня.

- Обласний дистанційний фестиваль з компʼютерної графіки та анімації серед учнів загальноосвітніх навчальних закладів Харківської області – 12 учнів закладів загальної середньої освіти Люботинської міської територіальної громади нагороджені дипломами: за І місце – 4, ІІ місце – 5, ІІІ місце – 3 учні.

- ХVІ Барабашовські обласні наукові читання з астрономії учнів та студентів – 2 учні нагороджені дипломами І та ІІ ступеня.

З року в рік покращується рівень комп’ютеризації освітніх закладів. У школах громади у 2021/2022 н.р. працюють 13 комп’ютерних класів, 1 – в МНВК. У ЗЗСО - 279 комп’ютерів (у минулому році – 216), у ДНЗ – 13, МНВК – 14. Навантаженість на 1 комп’ютер – 10 учнів. Усі заклади загальної середньої освіти підключені до високошвидкісного інтернету та мають власні веб-сайти.

З метою максимального охоплення учнів різними формами зайнятості проводиться робота щодо забезпечення змістовного дозвілля дітей. У двох закладах позашкільної освіти міста (МБДЮТ, ДЮСШ) у 2021/2022 навчальному році працює 43 гуртка та 19 навчально-тренувальних груп, в яких удосконалюють свої вміння та проявляють творчість 1162 дитини.

Актуальним в умовах сьогодення стало упровадження технологій дистанційного та змішаного навчання. Для організації освітнього процесу більшість педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти використовували вебресурси: Google Meet, Google Classroom, Skype, ZOOM; електронні пошти, меседжери Viber тощо. Найбільший відсоток педагогів (91, 8 %) опанували роботу на платформі Google Classroom, Viber (57, 2 %), ZOOM (38, 7%).

У зв’язку з впровадженням карантинних обмежень, перед системою освіти постали нові виклики, пов’язані з забезпеченням неперервності освітнього процесу, спроможністю закладів освіти забезпечити якість і сталість здобуття освіти в умовах карантинних обмежень, необхідністю розвитку дистанційної форми здобуття освіти. Усе це спонукає посилювати складові реформи освітньої галузі, пов’язані з діджиталізацією освітнього середовища передусім, із забезпеченням закладів освіти швидкісним доступом до мережі Інтернет, а здобувачів освіти і педагогічних працівників – цифровими пристроями та електронними освітніми ресурсами.

Переглядів: 9396 | Останнє оновлення сторінки: 07.09.2021