Архів за 2023 рік
Архів за 2022 рік
Архів за 2021 рік
Архів за 2020 рік
Архів за 2019 рік
Архів за 2018 рік
Архів за 2017 рік
Архів за 2016 рік
Архів за 2015 рік
Архів за 2014 рік
Архів за 2013 рік
Архів за 2012 рік
Архів за 2011 рік

Щодо педагогічної інтернатури в школах: методичні рекомендації

08.12.2022 | Розмістив: С.В. Ковтун

Згідно з Законом України «Про повну загальну середню освіту» у закладах освіти почала діяти педагогічна інтернатура.

Педагогічна інтернатура — форма післядипломної педагогічної освіти, яка передбачає систематичну роботу педагогічного працівника над формуванням і вдосконаленням власної педагогічної майстерності впродовж першого року професійної діяльності під керівництвом педагога-наставника.

Керівник закладу освіти забезпечує діяльність педагогічної інтернатури та координує діяльність педагога-наставника й інтерна — особи, яку призначено вперше на посаду педагогічного працівника та яка не має досвіду педагогічної діяльності.

Керуючись Законом «Про повну загальну середню освіту», педагогічну інтернатуру будуть проходити також випускники закладів вищої освіти, які не мають досвіду педагогічної діяльності та призначені на посаду вчителя. Позаяк згідно з новим Законом, учителем може бути людина без педагогічної освіти. Достатньо наявності вищої освіти та / або професійної кваліфікації.

Наставницька підтримка передбачає:

  • індивідуальні консультації, бесіди педагога-наставника з інтерном;
  • допомогу в підборі відповідної літератури, підготовці навчальних занять, розробленні дидактичних матеріалів тощо;
  • взаємовідвідування навчальних занять, відвідування уроків досвідчених педагогічних працівників, рефлексію педагогічної діяльності;
  • моніторинг результатів навчання учнів;
  • участь у «круглих столах», тренінгах, навчальних семінарах з методичних питань, творчих звітах педагогів;
  • вивчення досвіду інших педагогів;
  • залучення інтерна до партнерської взаємодії з іншими педагогічними працівниками;
  • психологічну підтримку інтерна та інше.

Згідно до завдань оперативного плану Міністерства освіти і науки України, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України, Український інститут розвитку освіти (УІРО) здійснив моніторинг впровадження педагогічної інтернатури в закладах освіти у 2022 році.

Станом на листопад 2022 року педагогічну інтернатуру запроваджено в 529 закладах освіти, де проходять інтернатуру 923 інтерни, з них:

  • 244 інтерни — педагогічні працівники, які працюють у 1-4 класах;
  • 561 інтерни — педагогічні працівники, які працюють у 5-11 класах.

За результатами моніторингу УІРО підготував методичні рекомендації про організацію заходів педагогічної інтернатури в закладах освіти.

Завантажити методичні рекомендації щодо впровадження педагогічної інтернатури в школах можна за посиланням.

Переглядів: 3281 Повернутись