Архів за 2020 рік
Архів за 2019 рік
Архів за 2018 рік
Архів за 2017 рік
Архів за 2016 рік
Архів за 2015 рік
Архів за 2014 рік
Архів за 2013 рік
Архів за 2012 рік
Архів за 2011 рік

Про організацію освітнього процесу для дітей з особливими освітніми потребами у 2020/2021 н.р.

16.03.2021 | Розмістив: С.В. Ковтун

З метою забезпечення доступу до здобуття якісної освіти дітей з особливими освітніми потребами та реалізації права дітей з особливими освітніми потребами на освіту за місцем проживання, їх соціалізації та інтеграції в суспільство, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 15.08.2011 року № 872 «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання в загальноосвітніх навчальних закладах» (із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 09.08.2017 року № 588), згідно з висновками про комплексну оцінку розвитку Інклюзивно-ресурсних центрів у закладах загальної середньої освіти функціонують 6 інклюзивних класів, в яких здобувають освіту 9 дітей з особливими освітніми потребами (ООП):

- у Люботинській гімназії № 1- 1 інклюзивний клас (1-А, всього 2 дітей з ООП);

- у Люботинській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 3 - 4 інклюзивних класи (2-А, 3-А, 4-Б, 6-А всього 5 дітей з ООП);

- у Люботинській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 4 - 1 інклюзивний клас (9-Б клас, 2 дитини з ООП).

У всіх інклюзивних класах відповідно до діючого законодавства у штатні розписи закладів загальної середньої освіти введено посаду «асистент вчителя». Відповідно у 6 інклюзивних класах працюють 6 асистентів вчителя.

У 2017/2018 н.р., коли у місті почали відкриватися інклюзивні класи, відділом освіти було проведено відповідну роботу з метою надання батькам дітей з ООП якісної комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини. Результатом цієї роботи стало укладання угоди про співпрацю відділу освіти Люботинської міської ради та КЗ «Харківський інклюзивно-ресурсний центр Харківської міської ради», спрямовану на забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами на здобуття освіти з урахуванням індивідуальної програми розвитку та проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини.

Усі діти з особливими освітніми потребами мають відповідні висновки про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини, де окрім загальних даних про дитину та про родину дитини надається оцінка фізичного, мовленнєвого розвитку дитини, оцінка когнітивної сфери та освітньої діяльності; надаються рекомендації щодо освітньої програми та надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, де зазначено вид допомоги, напрямки корекції, спеціаліст, який повинен надавати такі послуги та кількість годин на тиждень.

У інклюзивних класах забезпечено надання відповідних корекційно-розвиткових послуг практичним психологом, вчителем-дефектологом та вчителем-логопедом. Але, у зв’язку з відсутністю відповідних спеціалістів, не надаються такі корекційно-розвиткові послуги дітям з ООП, які навчаються в інклюзивних класах:

- у Люботинській гімназії № 1 (практичний психолог, вчитель-дефектолог, вчитель-реабілітолог);

- у Люботинській ЗОШ І-ІІІ ступенів № 3 (вчитель-дефектолог, вчитель-реабілітолог);

у Люботинській ЗОШ І-ІІІ ступенів № 4 (вчитель-реабілітолог).

 

Також на базі Люботинського ДНЗ № 1 «Ялинка» було продовжено роботу 1 інклюзивної групи (1 дитина з ООП) та на базі Караванського ДНЗ працює 1 інклюзивна група (2 дитини з ООП). У всіх інклюзивних групах відповідно до діючого законодавства у штатні розписи закладів дошкільної освіти введено посаду «асистент вихователя». Відповідно у 2 інклюзивних групах працюють 2 асистента вихователя.

У інклюзивних групах забезпечено надання відповідних корекційно-розвиткових послуг практичним психологом та вчителем-логопедом. Але, у зв’язку з відсутністю відповідних спеціалістів, не надаються такі корекційно-розвиткові послуги дітям з ООП, які виховуються в інклюзивних групах:

- у Люботинському ДНЗ № 1 (вчитель-дефектолог);

- у Караванському ДНЗ (вчитель-дефектолог, вчитель-реабілітолог, вчитель-логопед).

 Одним із завдань процесу навчання сучасної школи є створення комфортних умов, які сприятимуть включенню дитини у соціальну активність, набуттю освітніх навичок. Саме тому ресурсні кімнати є необхідним елементом сучасної школи, де ведеться інклюзивне навчання, тобто, спільне навчання дітей з особливими потребами та їхніх однолітків, які не мають таких обмежень. Таку ресурсну кімнату за кошти обласного та місцевого бюджетів відкрили у 2019 році на базі Люботинської гімназії №1. На капітальний ремонт ресурсної кімнати у 2018 році з місцевого бюджету було виділено 192359,94 грн. У 2018 році за кошти обласного бюджету було придбано меблі та обладнання на загальну суму 138926,00 грн. У 2019 році за кошти обласного бюджету було придбано комплект спеціального обладнання для ресурсної кімнати на загальну суму 19459,00 грн. грн.

Ресурсна кімната – це додатковий інструмент для адаптації психологічного та фізичного здоров’я дітей з особливими освітніми потребами. Заняття у ній сприятимуть покращенню емоційного стану дітей, активізації мозкової діяльності, зниженню у них тривожності, агресії, нервового збудження, прискоренню адаптації та корекції ігрової діяльності.

Ресурсна кімната містить навчальну, соціально-побутову, ігрову зони та зону відпочинку. У побутовій зоні діти можуть розвивати найпростіші життєві навички, навчаються обслуговувати себе (нагріти їсти, накрити на стіл, помити посуд). Цю зону оснащено сучасними меблями, посудом, кухонною технікою (мікрохвильова піч, електрочайник, електропіч, бойлер для подачі гарячої та холодної води).

У другій зоні (навчальній) проходять заняття та творчі уроки, як індивідуальні, так і в групах. У зоні знаходяться пересувні столи, які можна переставляти залежно від форми заняття, стільці, проектор та комп’ютер, екран, багатофункціональний пристрій (принтер, сканер, ксерокс).

Третя зона – ігрова та релаксаційна. Тут розміщені м’які меблі, спеціальні килими, на яких можна масажувати стопи, також конструктори, розвивальні ігри та іграшки, книжки та приладдя для малювання.

У 2020/2021 навчальному році у ресурсній кімнаті проводяться заняття з логопедом Березою Л.М. згідно з індивідуальними програмами розвитку 3 дітей з особливими освітніми потребами, для яких організовано інклюзивне навчання (2 учні 1-х класів Люботинської гімназії № 1 та 1 учень 3-го класу Люботинської ЗОШ № 3). Також 49 учнів гімназії відвідують логопедичні заняття за окремим графіком. За потребою, корекційні заняття з дітьми, для яких організовано інклюзивне навчання, проводить асистент вчителя.

У 2021 році за кошти державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами для інклюзивних класів Люботинської ЗОШ № 3, Люботинської ЗОШ № 4 та для інклюзивної групи Караванського ДНЗ було придбано обладнання (в тому числі комп’ютерне), на загальну суму 31300 грн., а саме: мультимедійні проектори та багатофункціональний пристрій для друку, сканування та копіювання.

 Також для інклюзивних груп Люботинського ДНЗ № 1 та Караванського ДНЗ було придбано допоміжні засоби для навчання (спеціальні засоби корекції психофізичного розвитку) на загальну суму 12029 грн., а саме: бізіборди «Гігант», настільний театр «Топотушки», дошка-вкладиш «Одягай-ка», тематичні фотоілюстрації, наочно-дидактичний матеріал з української мови на магнітах «Абетка українська», лото предметне для м’язового тренування руки.

Переглядів: 146 Повернутись