Архів за 2020 рік
Архів за 2019 рік
Архів за 2018 рік
Архів за 2017 рік
Архів за 2016 рік
Архів за 2015 рік
Архів за 2014 рік
Архів за 2013 рік
Архів за 2012 рік
Архів за 2011 рік

Майстер-клас для вчителів географії, економіки та Харківщинознавства

13.12.2018 | Розмістив: С.В. Ковтун

13 грудня 2018 року на базі Люботинської гімназії №1 проведено майстер-клас для вчителів географії, економіки та Харківщинознавства за темою «Формування ключових та предметних компетентностей учнів на основі діяльнісного підходу на уроках географії, економіки, Харківщинознавства». Даний методичний захід мав на меті поповнити теоретичні знання вчителів-предметників та відпрацювати практичні уміння педагогів щодо формування предметних компетенцій під час освітнього процесу.

В ході методичного діалогу педагоги ознайомилися з теоретичними основами та практичним досвідом вчителя Проненко О.П. щодо використанням діяльнісних форм навчання учнів при формуванні цілісних геопросторових уявлень та в роботі з економічною термінологією. Присутні поділилися власним досвідом проведення інтерактивних вправ та практичних завдань на уроках введення в нову навчальну тему та підсумкових заняттях.

Практична частина складалася із блоку активного спостереження за освітнім процесом гімназії та безпосередніх практичних занять присутніх педагогів. Так, учнями 8 класу був проведений урок-захист краєзнавчих проектів як підсумкове заняття з курсу Харківщинознавства (блок «Природа  рідного краю»). Наприкінці вересня восьмикласники об’єдналися в групи та паралельно із вивченням навчальних тем з предмету були задіяні у проектній діяльності за темою «Люботин – перлина Слобожанщини». Групи представили свої пошукові наробки у вигляді доповідей-презентацій «Топоніми мого міста», «Гідрологія Люботина», «Рельєф мого міста», «Кліматичні показники Люботина», а також розробили рекламні буклети з описом туристичних маршрутів своїм містом. Велике зацікавлення серед присутніх викликав практичних зошит з Харківщинознавства, що упорядкувала вчитель Проненко О.П. із використанням краєзнавчого матеріалу.

Можливості опанування економічними термінами через театралізовані постановки викликали жваве обговорення після уроку в 11 класі «Острівні економіка: макроекономічні показники». Учні-старшокласники під час розігрування життя спільноти на окремому острові наочно пояснили найголовніші поняття, які характеризують розвиток економіки і зростання добробуту населення, зокрема: ВВП  (валовий внутрішній продукт), ВНП (валовий національний продукт), НД (національний дохід), ОД (особистий дохід).

Те, що побачені форми роботи із учнями гімназії на уроках географії, економіки та Харківщинознавства можуть ефективно застосовувати не тільки досвідчені педагоги, а й молоді колеги, присутні змогли переконатися під час власної творчої участі в педагогічному ярмарку: були створені та апробовані серед вчителів дидактичні ігри «Пазли з планети», «Підказки континенту», «Математика в географії». Для створення інтерактивних комп’ютерних завдань за темами навчальних курсів вчителі були залучені до он-лайн практикуму на сайті LearningApps.org.

По закінченню методичного заходу відбулася оперативна нарада з учителями з питань підготовки  шкільних учнівських команд до участі у І (міському) етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з економіки.  Також, з педагогами опрацьовані нормативні питання щодо організованого закінчення І семестру та проведення семестрового оцінювання з навчальних предметів.

 

Методист ЛММК, Блізнякова О.А.

Переглядів: 431 Повернутись