Архів за 2017 рік
Архів за 2016 рік
Архів за 2015 рік
Архів за 2014 рік
Архів за 2013 рік
Архів за 2012 рік
Архів за 2011 рік

Практичний семінар-тренінг з питань економічної освіти

09.04.2015 | Розмістив: В.В. Стрілець

Згідно річного плану ММК та міського методичного об’єднання вчителів економіки       03 квітня 2015 року  відбувся Практичний семінар-тренінг з питань економічної освіти        "Сучасний урок. Інноваційний підхід до активізації пізнавальної діяльності учнів".

Метою даного заходу було ознайомлення педагогів міста з поняттям «емпауермент-педагогіка» та використанням елементів емпауермент-педагогіки на уроках економіки, структурою діяльнісно спрямованого уроку економіки, формування в учителів вміння використовувати діяльнісний підхід під час викладання економічних курсів.

Заняття з вчителями проводила вчитель економіки Люботинської ЗОШ № 5 Блізнякова О.А., яка через активні методи навчання дорослих донесла до педагогів теоретичну інформацію та організувала набуття практичних навичок побудови уроків в 11 класі в моделі            емпауертменту.

Під час проведення семінару-тренінгу було розглянуто такі питання:

-        «Сучасний урок економіки: який він?» (колективне обговорення за слайдами презентації)

-        «Реалізація діяльнісного  підходу у моделі емпауермент-педагогіки» (міні-лекція)

-        «Технології  діяльнісного підходу до організації навчання учнів на уроках економіки» (інформаційне повідомлення)

Під час проведення  семінару-тренінгу учасники виконували роль учнів, брали активну участь в обговоренні, визначали проблеми, які можуть виникнути під час викладання, і пропонували можливі шляхи їх вирішення. Активність учасників тренінгу була висока. Кожен з присутніх мав можливість на практиці проявити свої знання в запропонованих тренером ситуаціях .

Тренінг містив три інформаційні блоки з наступним практичним відпрацюванням отриманої інформації під час проведення вправ «Асоціативний ряд», «Калейдоскоп», «Конструктор», «Лабіринт ідей» та інших. Таким чином, вчителі в процесі власної навчальної діяльності змогли ознайомитися із технологією побудови уроку в моделі емпауерменту.

Підсумком семінару-тренінгу стало створення конспекту уроку за темою «Валютні курси та умови зовнішньої торгівлі.  Форми міжнародного руху капіталів» на засадах діяльнісного підходу. Працюючи в групах, вчителі здійснили методичне наповнення кожного етапу уроку (дібрали прийоми залучення учнів до активного навчання), сформували перелік проблемних та підсумкових питань до визначення рівня усвідомлення учнями навчального матеріалу за темою уроку, окреслили напрямки діяльності педагога при підготовці до уроку.

У підсумкових анкетах значна частина учасників визначила як особистий результат тренінгу усвідомлення необхідності  змінювати власну систему навчання старшокласників. Жваве обговорення викликали питання необхідності перебудови життя на принципах сталого розвитку, формування в учнів ставлення до проблем сталого розвитку як особистісно важливих, пов’язаних із власною системою цінностей, а також бажання діяти у цьому напрямі.

По закінченню семінару методистом ЛММК Блізняковою О.А. була проведена інструктивна нарада, на якій були розглянуті питання підсумків участі шкільних команд у ІІІ (обласному) етапі Всеукраїнської учнівської олімпіаді з економіки. Також були розглянуті питання організованого закінчення навчального року та проведення державної підсумкової атестації учнів 11-х класів.

Слід відзначити актуальність семінару-тренінгу в умовах модернізації форм методичної роботи, важливість діяльнісного підходу до роботи з педагогами, що дасть їм змогу застосовувати набуті навички у роботі з учнями. Семінар-тренінг проведено на високому методичному рівні.

 

Завідувач ММК С.М.Сіренко

Переглядів: 765 Повернутись