Архів за 2017 рік
Архів за 2016 рік
Архів за 2015 рік
Архів за 2014 рік
Архів за 2013 рік
Архів за 2012 рік
Архів за 2011 рік

Теоретично-практичний семінар вчителів початкових класів

14.03.2015 | Розмістив: Ю. Стрілець

Згідно річного плану ММК та Міського методичного об’єднання вчителів початкових класів 12 березня 2015 р. на базі загальноосвітньої школи №4 відбувся теоретично-практичний семінар "Підвищення ефективності уроку в початковій школі шляхом впровадження інформаційно-комунікаційних технологій, використання нетрадиційних форм проведення уроку". Даний захід мав на меті акцентування уваги педагогів на можливостях використання нетрадиційних  форм (музейний урок, бібліотечний урок, урок милування  природою)  для  формування  ключових компетентностей учнів. Завданням даного заходу було ознайомлення учасників семінару з особливостями  колегіального пошуку шляхів підвищення ефективності кожного уроку завдяки впровадженню  ІКТ навчання; демонстрація досвіду роботи педагогів навчального закладу щодо упровадження інформаційно-комунікаційних технологій в умовах реалізації нового Державного стандарту та використання нетрадиційних форм уроку.

Теоретична частина семінару була представлена у вигляді майстер-класу з теми «Підвищення ефективності уроку в початковій школі шляхом впровадження інформаційно-комунікаційних технологій, використання нетрадиційних форм проведення уроку». Інформаційна частина виступу голови ШМО вчителів початкових класів Давидової С.О. супроводжувалася відео-рядом фрагментів уроків у 1 – 4 класах, що дозволяло присутнім не тільки сприймати теоретичний матеріал, а й спостерігати його практичне втілення в навчально-виховний процес.

Позитивним надбанням, що відмічено присутніми, у запропонованому виступі, була презентація системи роботи навчального закладу за усіма паралелями початкової ланки освіти. Під час майстер-класу присутні сформували методичний кейс, що містив методичні рекомендації проведення музейних уроків, уроків милування природою та бібліотечних уроків.

Практична частина семінару складалася із методичного практикуму «Курс за вибором «Маленькі українці подорожують країнами Євросоюзу» у системі національного виховання молодших школярів», презентації творчого проекту учнів 4-х класів «Самая  красивая  из  женщин...» та методичної студії «Формування громадянської та національної самосвідомості особистості молодшого школяра»

Урок за темою «Данія – батьківщина казкаря Андерсена, або Казкова країна Півночі» в 4-А класі (вчитель Лебідь О.Г.) проводився із використанням ІКТ та продемонстрував присутнім наробки педагога з питань викладання курсу за вибором «Маленькі українці подорожують країнами Європи». Цікавою знахідкою вчителя стало театралізоване дійство - на уроці до дітей звертався сам казкар. Це значно підвищило мотивування учнів до самостійного читання казок Г-Х. Андерсена.

Система роботи навчального закладу з питань формування ціннісного ставлення до сім’ї, родини та людей була представлена під час презентації творчого проекту учнями 4-х класів. Присутні мали змогу оцінити ефективність даної роботи під час театралізованого святкового дійства «Самая  красивая  из  женщин...» (учитель Ключко Я.П.). Був відмічений артистизм дітей, їх свідоме ставлення до участі в постановках, високий емоційний зміст підготованого учнями матеріалу.

Під час роботи методичної студії «Формування громадянської та національної самосвідомості особистості молодшого школяра» (керівник ММО Семикіна О.М.) відбулася презентація робіт учасників міської виставки-презентації, що представлялися в номінації «Початкова школа». Автори мали можливість ознайомити присутніх із власними наробками з питань проведення уроків та їх дидактичного забезпечення, організації виховних діяльностей, що мають на меті формування ціннісного ставлення до держави та суспільства.

По закінченню семінару учасники провели інструктивну нараду, на якій були розглянуті питання організованого закінчення навчального року та проведення державної підсумкової атестації учнів 4-х класів. Також присутні були ознайомлені з аналітичними матеріалами за підсумками моніторингового дослідження якості початкової освіти, що включили аналіз рівня володіння вчителями 3-х і 4-х класів Державним стандартом початкової загальної освіти; оцінки якості уроку в 3-х і 4-х класах; готовності дитини до школи; результатів анкетування учнів 3-х, 4-х класів щодо з’ясування їх ставлення до навчання та наявності ознак ключових компетентностей молодших школярів та тестування учнів 5-х класів за підсумками навчання в початковій школі з читання та математики.

Методист ЛММК, О.А. Блізнякова

Переглядів: 1266 Повернутись