Архів за 2023 рік
Архів за 2022 рік
Архів за 2021 рік
Архів за 2020 рік
Архів за 2019 рік
Архів за 2018 рік
Архів за 2017 рік
Архів за 2016 рік
Архів за 2015 рік
Архів за 2014 рік
Архів за 2013 рік
Архів за 2012 рік
Архів за 2011 рік

Теоретично-практичний семінар вчителів біології

04.04.2014 | Розмістив: Ю. Стрілець

03 квітня  2014 року на базі Люботинської гімназії № 1 було проведено теоретично-практичний семінар вчителів біології  за темою: «Формування інформаційної компетентності учнів при вивчення біології та екології»,  метою якого було  – ознайомити вчителів біології міста з теоретичними основами та практичним досвідом вчителів гімназії з питання формування інформаційної компетентності учнів. На семінарі були присутні вчителі біології ЗНЗ міста Люботина (всього 6 чоловік).

Розпочався семінар з теоретичної частини: доповіді-презентації за  темою «Формування інформаційної компетентності учнів при вивчення біології та екології», яку представила заступник директора, вчитель біології Люботинської гімназії № 1 Попова О.Л. Вона розкрила теоретичні аспекти та засоби формування інформаційної компетентності учнів, ознайомила з особливостями діяльності вчителя та учнів, наголосила, які практичні уміння необхідні учням для формування інформаційної компетентності. Зупинилася на важливості формування таких практичних умінь, як робота з лупою та мікроскопом, уміння ставити досліди, доглядати за зеленими насадженнями, вирощувати рослини. Для формування інформаційної компетентності, зазначила вчитель,  треба не тільки навчити учнів працювати з текстом та малюнками підручника, додатковою літературою; використовувати можливості Інтернету та інших додаткових джерел інформації, а головне -  навчити їх розуміти й осмислювати інформацію, самостійно її обробляти, аналізувати та критично ставитися до неї. 

Практична частина семінару розпочалась о 09.15 (згідно плану). Учасники семінару мали можливість побувати на уроці в 7-А класі з теми «Загальна характеристика бактерій». Вчитель біології Болдарєва В.В. на початку уроку створила сприятливий психологічний настрій, здійснила зв'язок з попереднім матеріалом, повідомила знання та уміння, які набудуть учні по закінченні теми. Вчитель показала використання на уроці різних джерел інформації з метою формування інформаційної компетентності учнів: підручник, додаткову літературу, презентації, відеофрагменти тощо. Вивчення нового матеріалу відбувалося під час пошукової роботи учнів у групах, презентації учнями експерименту з отримання культури сінної палички, показ аплікацій різних бактерій, які учні виготовили вдома з кольорового паперу. Слід відзначити творчий, нестандартний підхід вчителя до побудови уроку, задіяність усіх учнів у роботі на уроці, використання особистісного досвіду учнів, міжпредметні зв’язки.  

Учасники семінару о 10.15 відвідали урок  у 10-А класі з теми «Стовбурові клітини. Диференціація клітин», який провела вчитель біології Попова О.Л. Урок вирізнявся чіткою постановкою завдань, високою науковістю та творчістю, практичним значенням. Учитель показав, як можна використати підручник, додаткову інформацію з Інтернета, відео фрагменти тощо. Слід відзначити рівень підготовки повідомлень-презентацій учнів, вміння учнів самостійно обробляти та аналізувати інформацію, критично ставитися до неї, висловлюючи власні  судження.

Згідно плану керівник ММО вчителів біології Болдарєва В.В. провела круглий стіл «Нова програма з біології: вимоги, особливості, упровадження», під час якого вона ознайомила з особливостями нової програми з біології  для 6 класу, вимогами до знань та умінь учнів. По закінченню було проведено практичне заняття «Готуємося до ЗНО», під час якого вчителі з біології мали змогу пройти онлайн-тести за матеріалами ЗНО минулих років.

Слід зазначити важливість семінару в умовах упровадження нових Деражавних стандартів, його актуальність та насиченість, практичне значення.

У результаті анкетування учасники семінару визначили, що семінар проведено на високому науково-методичному рівні.

Завідувач ММК С.М. Сіренко

Переглядів: 1504 Повернутись