Теоретично-практичний семінар вчителів біології
03 квітня 2014 року на базі Люботинської гімназії № 1 було проведено теоретично-практичний семінар вчителів біології за темою: «Формування інформаційної компетентності учнів при вивчення біології та екології», метою якого було – ознайомити вчителів біології міста з теоретичними основами та практичним досвідом вчителів гімназії з питання формування інформаційної компетентності учнів. На семінарі були присутні вчителі біології ЗНЗ міста Люботина (всього 6 чоловік).
Розпочався семінар з теоретичної частини: доповіді-презентації за темою «Формування інформаційної компетентності учнів при вивчення біології та екології», яку представила заступник директора, вчитель біології Люботинської гімназії № 1 Попова О.Л. Вона розкрила теоретичні аспекти та засоби формування інформаційної компетентності учнів, ознайомила з особливостями діяльності вчителя та учнів, наголосила, які практичні уміння необхідні учням для формування інформаційної компетентності. Зупинилася на важливості формування таких практичних умінь, як робота з лупою та мікроскопом, уміння ставити досліди, доглядати за зеленими насадженнями, вирощувати рослини. Для формування інформаційної компетентності, зазначила вчитель, треба не тільки навчити учнів працювати з текстом та малюнками підручника, додатковою літературою; використовувати можливості Інтернету та інших додаткових джерел інформації, а головне - навчити їх розуміти й осмислювати інформацію, самостійно її обробляти, аналізувати та критично ставитися до неї.
Практична частина семінару розпочалась о 09.15 (згідно плану). Учасники семінару мали можливість побувати на уроці в 7-А класі з теми «Загальна характеристика бактерій». Вчитель біології Болдарєва В.В. на початку уроку створила сприятливий психологічний настрій, здійснила зв'язок з попереднім матеріалом, повідомила знання та уміння, які набудуть учні по закінченні теми. Вчитель показала використання на уроці різних джерел інформації з метою формування інформаційної компетентності учнів: підручник, додаткову літературу, презентації, відеофрагменти тощо. Вивчення нового матеріалу відбувалося під час пошукової роботи учнів у групах, презентації учнями експерименту з отримання культури сінної палички, показ аплікацій різних бактерій, які учні виготовили вдома з кольорового паперу. Слід відзначити творчий, нестандартний підхід вчителя до побудови уроку, задіяність усіх учнів у роботі на уроці, використання особистісного досвіду учнів, міжпредметні зв’язки.
Учасники семінару о 10.15 відвідали урок у 10-А класі з теми «Стовбурові клітини. Диференціація клітин», який провела вчитель біології Попова О.Л. Урок вирізнявся чіткою постановкою завдань, високою науковістю та творчістю, практичним значенням. Учитель показав, як можна використати підручник, додаткову інформацію з Інтернета, відео фрагменти тощо. Слід відзначити рівень підготовки повідомлень-презентацій учнів, вміння учнів самостійно обробляти та аналізувати інформацію, критично ставитися до неї, висловлюючи власні судження.
Згідно плану керівник ММО вчителів біології Болдарєва В.В. провела круглий стіл «Нова програма з біології: вимоги, особливості, упровадження», під час якого вона ознайомила з особливостями нової програми з біології для 6 класу, вимогами до знань та умінь учнів. По закінченню було проведено практичне заняття «Готуємося до ЗНО», під час якого вчителі з біології мали змогу пройти онлайн-тести за матеріалами ЗНО минулих років.
Слід зазначити важливість семінару в умовах упровадження нових Деражавних стандартів, його актуальність та насиченість, практичне значення.
У результаті анкетування учасники семінару визначили, що семінар проведено на високому науково-методичному рівні.
Завідувач ММК С.М. Сіренко