За цей рік
Архів за 2016 рік
Архів за 2015 рік
Архів за 2014 рік
Архів за 2013 рік
Архів за 2012 рік
Архів за 2011 рік

На базі Люботинської ЗОШ № 4 було проведено теоретично-практичний семінар вчителів біології

04.11.2013 | Розмістив: Ю. Стрілець

01 листопада 2013 року на базі Люботинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 4 було проведено теоретично-практичний семінар вчителів біології за темою: «Формування критичного мислення в учнів при вивченні предметів природничого циклу», метою якого було – ознайомити вчителів біології міста з упровадженням технології критичного мислення на уроках біології; показати уміння на практиці створювати нестандартні ситуації, продемонструвати практичне застосування технології критичного мислення на уроках біології. На семінарі були присутні вчителі біології ЗНЗ міста Люботина (всього 7 чоловік).

Розпочався семінар з теоретичної частини: презентації із досвіду роботи «Упровадження технології критичного мислення на уроках біології» вчителя біології Скубрєєвої Л.В, яка розкрила теоретичні аспекти технології критичного мислення, представила актуальність та мету її упровадження, розкрила структуру уроку за даною технологією та методи, які використовують під час упровадження технології критичного мислення.

Практична частина семінару розпочалась о 09.55 (згідно плану). Учасники семінару мали можливість побувати на уроці в 11-Б класі з теми «Закони Г.Менделя, їх статистичний характер і цитологічні основи. Дигібридне схрещування» (вчитель Скубреєва Л.В.). Вчитель на початку уроку створила сприятливий психологічний настрій, вдало провела мотивацію, поставила проблемну ситуацію «Як за допомогою фенотипу розшифрувати генотип учнів та їх батьків?». Протягом уроку учні, працюючи у групах, були залучені до пошукової роботи. Кожна група учнів демонструвала результати своєї роботи на дошці, підтверджуючи їх розв’язуванням відповідних генетичних задач. Слід відзначити творчий, нестандартний підсумок пошукової роботи, під час якого учні у формі презентації представили фенотип та генотип своєї ймовірної дитини. Таким чином, вчитель максимально використав виховний потенціал даного уроку, який сприяв формуванню відповідального батьківства, вихованню поваги до сімейних цінностей. Разом тим, на уроці недостатньо було розкрито використання методів критичного мислення, не здійснено рефлексію, яка є обов’язковим етапом уроку критичного мислення.

Згідно плану семінару о 10.55 учасники семінару відвідали позакласний захід – інтелектуальне шоу у 9-А класі з теми «Узагальнення і систематизація знань з курсу біології» (вчитель Трипольська О.А.). Слід відзначити високий рівень підготовки та організації позакласного заходу, вдало проведено мотивацію та актуалізацію опорних знань, використано цікаві завдання різного рівня складності з усього вивченого матеріалу. Заслуговує на увагу нестандартне оформлення та використання мультимедійної презентації.

Учасники семінару обговорили методичні рекомендації щодо проведення ІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з біології та екології, підвели підсумки проведення занять сезонної школи з підготовки учнів до олімпіади з біології та спланували наступне її заняття. Під час обговорення семінару вчителі біології висловили думку про рівень проведення семінару, обмінялися думками щодо проведення уроку та позакласного заходу.

Надано рекомендації: більш чітко планувати етапи семінару, дотримуватися регламенту та тривалості заходів; забезпечувати проведення усіх запланованих заходів; забезпечувати взаємозв’язок між теоретичною та практичною частиною семінару.

У результаті анкетування учасники семінару визначили, що семінар проведено на достатньому науково-методичному рівні.

Завідувач ММК С.М. Сіренко

Переглядів: 705 Повернутись