Архів за 2018 рік
Архів за 2017 рік
Архів за 2016 рік
Архів за 2015 рік
Архів за 2014 рік
Архів за 2013 рік
Архів за 2012 рік
Архів за 2011 рік

Методична майстерня для вчителів біології та хімії закладів загальної середньої освіти міста

16.12.2018 | Розмістив: С.В. Ковтун

14 грудня  2018 року  на базі Люботинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 3 було проведено методичну майстерню для вчителів біології та хімії ЗЗСО міста Люботина  за темою: «Інтегроване навчання як засіб формування ключових компетентностей учнів на уроках природничого циклу у Новій українській школі»,  метою якої було  – продемонструвати ефективність застосування інтегрованого навчання, розкрити вплив інтегрованого підходу на формування ключових компетентностей учнів та підвищення рівня їх підготовки  до ЗНО, презентувати досвід роботи педагогічного колективу з реалізації всеукраїнського експерименту «Упровадження інтегрованого курсу «Природничі науки».

         Розпочалася методична майстерня ранковою зустріччю «НезвиЧАЙна зустріч», під час якої вчителі біології та хімії поринули у атмосферу Нової української школи. Мельник Т.В., учитель хімії провела ряд вправ, під час яких налаштувала учасників на позитивне та ефективне спілкування, уміло підвела до теми методичного заходу. Учителі висловили свої очікування від семінару та  під час роботи з кубиками ЛЕГО «Шість цеглинок» відгадали ключове слово, що відповідає темі семінару.

        Під час пролонгованої доповіді-презентації за  темою «Інтегроване навчання як засіб формування ключових компетентностей учнів на уроках природничого циклу у Новій українській школі» учителі Мельник Т.В. та Іванова М.К. розкрили шляхи використання інтегрованого підходу на уроках природничого циклу, зокрема зупинились на реалізації всеукраїнського експерименту «Упровадження інтегрованого курсу «Природничі науки», відповідно до якого з вересня 2018 року у 10 класі упроваджується інтегрований курс «Природничі науки». Учителі зазначили, що інтегрований курс – це абсолютно новий тип навчальної програми, що об’єднує фізику, хімію, біологію, географію, астрономію, екологію та покликаний дати цілісне наукове бачення світу, розвивати допитливість та вміння застосовувати наукові знання в повсякденному житті; його можуть обирати учні, які не планують складати ЗНО з предметів природничого циклу. Учасникам методичної майстерні було запропоновано під час роботи у групах зробити  SWOT- аналіз та виявити переваги, недоліки, можливості та загрози, пов’язані з упровадженням інтегрованого курсу «Природничі науки». Учителі зазначили, що поряд з тим, що даний курс сприяє формуванню цілісного світогляду учня, так як інтеграція природня, а поділ на предмети – штучний, можливі й загрози, зокрема, якщо в учнів виникне потреба складати ЗНО з предметів природничого циклу.

       Практичне упровадження інтегрованого підходу учасники семінару мали змогу побачити на бінарному уроці у 9 класі з теми «Біосинтез білків. Реакції матричного синтезу», який провели  учитель хімії та біології Колонтаєвська С.В. та учитель біології Далека І.В. На початку уроку Колонтаєвська С.В. створила сприятливий мікроклімат, вдало провела мотивацію навчальної діяльності учнів. Шляхом різноманітних вправ під час актуалізації знань учитель підвела учнів до думки, що білок виконує в організмі надзвичайно важливі функції, що білок – це саме життя. Упродовж уроку було створено атмосферу пошуку, відриття нових знань, формування нових компетентностей. Учні конструювали етапи біосинтезу білка, розв’язували біологічні задачі, виступали з повідомленнями та презентували проекти. Колонтаєвська С.В. звернула увагу учнів на те, що особливістю хімічних процесів, що відбуваються в живих системах, є реакції матричного синтезу. Учитель біології Далека І.В. представила учням віртуальну подорож «Біосинтез білка», яка допомогла учням систематизувати вивчений матеріал. Упродовж уроку використовувалася комп’ютерна презентація, моделі-аплікації на дошці; урок був змістовним, насичений термінами;  прослідковувався взаємозв’язок між високою науковістю матеріалу та його доступністю для учнів. На кінець бінарного уроку знання учнів з хімії та біології було інтегровано, синтезовано у чітку систему, що й відповідало завданню уроку.

Згідно плану було проведено методичну майстерню-тренінг «Підготовка учнів до ЗНО - 2019 з хімії та біології», під час якої завідувач методичного кабінету Сіренко С.М. актуалізувала завдання вчителів щодо реалізації регіонального освітнього проекту «Модернізація змісту та форм роботи з підготовки учнів до зовнішнього незалежного оцінювання в закладах загальної середньої освіти», а вчитель Мельник Т.В. представила завдання минулих років з біології, які містять хімічну складову.

У результаті анкетування учасники семінару відмітили змістовність, науковість, актуальність семінару та визначили, що семінар проведено на високому методичному рівні.

 

Завідувач  ММК  С.М.Сіренко

Переглядів: 125 Повернутись