Архів за 2017 рік
Архів за 2016 рік
Архів за 2015 рік
Архів за 2014 рік
Архів за 2013 рік
Архів за 2012 рік
Архів за 2011 рік

Вчимося працювати за стандартами "Нової української школи"

01.04.2018 | Розмістив: Ю. Стрілець

26-30 березня, коли дітлахи раділи весняним канікулам, вчителі початкових класів та заступники директорів освітніх закладів міста провели ІІ очну сесію підготовки до роботи за новим Державним стандартом початкової загальної освіти у 2018/2019 навчальному році.

Впродовж п’яти днів учасники тренінгу обговорювали актуальні питання організації освітнього процесу; опановували навчальні види діяльності, в основі яких діяльнісний підхід; вдосконалювали вміння планувати навчальні види діяльності в мовно-літературній, математичній, природничій освітніх галузях.

Початок кожного дня проходив у дружній та творчій обстановці «ранкових зустрічей»,  які для своїх колег проводили учасники навчання. Всього 20 хвилин у колі однодумців (емоційні вправи, інформаційні блоки та мультимедійний супровід) – і створено  атмосферу співпраці та взаємопорозуміння.

Практичні заняття були присвячені опануванню модулів «Зміст початкової освіти у вимірі сьогодення», «Інтеграція: діяльнісний і тематичний підходи», «Особливості оцінювання навчальних досягнень учнів» та «Особливості викладання навчальних предметів інтегрованого курсу «Я досліджую світ», під час яких розглянуто та детально опрацьовано наступні напрямки:

  • Принципи державного стандарту.
  • Зміст освіти: освітні галузі.
  • Планування на тиждень, день.
  • Формування міжпредметних компетенцій у процесі тематичного навчання.
  • Кооперативне навчання у формуванні соціальних навичок.
  • Формувальне оцінювання.

Навчання педагогів відбувалося у формі практичних занять та тренінгів, де учасники разом з тренерами Блізняковою О.А. (методистом ММК) та Міщенко М.А. (заступником директора з НВР Люботинської гімназії № 1), закріплювали знання на практиці: відпрацьовували практику ранкових зустрічей, ознайомились та попрацювали з модельними навчальними програмами, вчилися планувати тематичний день, проектували освітнє середовище для першокласників, вчилися виготовляти лепбук відповідно до теми тижня, розробляли змістовне наповнення портфоліо.

П’ятиденне занурення в інтегровано-тематичну модель навчання дало змогу кожному учаснику відчути себе сучасною дитиною з її потребами. А нестандартні завдання, які проводилися в ігровій формі, ненав’язливо спонукали кожного педагога замислитися над важливими питаннями, які турбуюсь освітян. У ході роботи вчителі створювали колажі та макети, малювали малюнки, складали інтелект-карти та розклади занять.

Тренер Бойко Л.М. (завідувач ЦППСР) допомогла вчителям сформувати знання щодо психологічних особливостей організації освітнього середовища, орієнтованого на дитину.  Завдяки  практичним вправам та груповій роботі учасники тренінгу ознайомилися з умовами для розвитку індивідуальності першокласників, продуктивної активності та творчості, опанували методики розвитку пізнавальних здібностей, емоційно-вольової сфери, формування комунікативних навичок.

Як би емоційно та змістовно не розповідали про основні освітянські зміни у 2018 році, найбільш ефективним став день спілкування з вчителем Глущенко О.А. (Люботинський НВК №2), яка вже є учасником дослідно-експериментальної роботи Всеукраїнського рівня «Дидактико-методичне і навчальне забезпечення реалізації концептуальних засад реформування початкової загальної освіти». Разом із своїми першокласниками у вересні 2017 року Ольга Олександрівна впроваджує інноваційний освітній проект «На крилах успіху» за інтегрованими навчальними програмами, що спрямовані, як на забезпечення певного рівня знань, умінь і навичок учнів, так і на розвиток їхньої уяви, пам’яті, уваги і логічного мислення, формування навичок взаємонавчання та самооцінювання. Педагог поділилася досвідом, як за рахунок інтеграції змісту зменшено кількість навчальних предметів, що зняло їх дублювання. Таким чином, збільшився час на опанування рідної та англійської мов, математики й природознавчого компоненту.

Присутні отримали практичні поради з багатьох організаційних та методичних питань, а саме:

  • методика активного навчання (дидактичні ігри, дослідження, екскурсії, квести, навчальні проекти, заняття з нейробіки);
  • створення індивідуальної скриньки школяра (набору дидактичних засобів навчання для формування навичок письма, лічби, роботи з геометричним матеріалом);
  • навчання через навчання інших, а саме через навчання казкових героїв;
  • проведення селфі-аудиту (самостійного визначення дитиною ступеня опанування навчальним матеріалом і планування подальшої роботи);
  • шляхи узгодження навчального й виховного процесів (тижневі соціокультурні теми, наближені до життя дитини).

Третій день тренінгових занять відвідала Кравченко З.І. (кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри методики природничо-математичної освіти КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти»), яка у спілкуванні з учителями наголосила на важливості професійного навчання та ролі кожного педагога для успішної побудови Нової української школи.

П’ять днів були насичені позитивною енергетикою, доброзичливим ставленням, відвертістю у спілкуванні та співпраці. Як зазначили учасники ІІ очної сесії така співпраця зробила навчання більш корисним і практичним. Разом з тим, активна участь у тренінгу дозволила усім присутнім отримати нові знання, незабутні враження та набути практичний досвід.

Блізнякова О.А., методист ММК

Переглядів: 124 Повернутись