Методичний вернісаж для вчителів початкових класів
22 березня 2018 року на базі Люботинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №6 відбувся методичний вернісаж для вчителів початкових класів «Впровадження технологій розвитку критичного мислення, як один із шляхів формування компетентної особистості випускника початкової школи».
На меті даного методичного заходу було ознайомлення вчителів початкових класів з наскрізним вмінням «критичне мислення» в контексті Концепції Нової української школи та демонстрація стратегій, які сприяють розвитку критичного мислення молодших школярів.
З метою практичного ознайомлення із методикою проведення уроку за технологією критичного мислення весь методичний захід був побудований за даною структурою.
На етапі «Обґрунтування навчання» заступником директора з НВР Білоус В.В. був проведений міні-тренінг «Успішний вчитель Нової української школи: складові професійної компетентності». Ранкове коло, вправи «Крісло автора» та «Асоціативний куш: критичне мислення» сприяли активізації наявних знань присутніх, створили атмосферу для продуктивного ділового спілкування та обміну досвідом.
Етап «Усвідомлення змісту» був присвячений набуттю теоретичних знань з методики застосування прийомів розвитку критичного мислення на уроках природничо-математичного спрямування та ознайомленню з дидактичними посібниками, що створили вчителі початкових класів Люботинської ЗОШ № 6 (Король Н.В., голова ШМО вчителів початкових класів, вчитель 2 класу).
Найбільшого зацікавлення викликало у присутніх система представлення учнями творчих інформаційних проектів із застосуванням лепбуку. З метою занурення в освітній творчий процес по створенню та використанню лепбуку на заняттях був проведений урок природознавства у 3 класі «Червона книга України» (вчитель Домніч Н.В.).
Щоб кожен вчитель переконався, що представлена форма систематизації навчального матеріалу за навчальними темами, є ефективною та сприяє розвитку наскрізних вмінь школярів, вчителем Домніч Н.В. був проведений практикум «Створення лепбуку». Як підсумок, навчальний заклад отримав три нові інтерактивні папки: лепбуки «Транспорт», «Рослини», «Тварини». А кожен учасник практикуму переконався, що процес створення лепбуку – це невимушена творча атмосфера розвитку критичного мислення школярів.
Маємо сподівання, що цікаві ідеї методичного вернісажу стануть поштовхом для осучаснення презентацій учнівських робіт під час творчих конкурсів та учнівських проектів в усіх закладах освіти нашого міста. Саме такі думки висловлювали присутні на етапі «Рефлексія».
Блізнякова О.А., методист ММК