Архів за 2017 рік
Архів за 2016 рік
Архів за 2015 рік
Архів за 2014 рік
Архів за 2013 рік
Архів за 2012 рік
Архів за 2011 рік

Застосування стратегій критичного мислення в початковій школі

17.03.2018 | Розмістив: Ю. Стрілець

Критичне мислення та освітній процес, побудований на його засадах,  стає основою освітньої реформи в Україні. Всесвітній економічний форум у Давосі регулярно складає перелік актуальних навичок, необхідних для успішної кар'єри. За останні роки критичне мислення піднялося в рейтингу цих навичок з 4 місця (навички для 2015 року) до 2 місця (навички, які будуть важливими в 2020 році). Адже, уміння критично мислити забезпечує науково-технічний і суспільний прогрес та є запорукою демократії, а освіта відіграє в його розвитку першорядну роль. Крім того, критичне мислення забезпечує самостійні та відповідальні дії, а також характеризується самовдосконаленням.

Саме питанням опанування стратегій критичного мислення на уроках в початковій школі було присвячено чергове заняття вчителів майбутніх першокласників та заступників директорів з НВР закладів освіти «Особливості організації освітнього процесу у 1-му класі в умовах упровадження нового Державного стандарту початкової загальної освіти».

Творчу атмосферу з перших хвилин створили під час ранкової зустрічі Семикіна О.М. (вчитель початкових класів Люботинської ЗОШ № 3, керівник ММО вчителів початкових класів) та Лутицька Н.В. (заступник директора з НВР Люботинського НВК № 2). Ігрові вправи та руханки нагадали присутнім старовинне народне святкування – День Герасима-грачевника: саме в цей день очікували з вирію граків, а з ними і наближення весняного тепла. 

Після цього присутні опрацьовували теоретичні питання застосування стратегій критичного мислення на уроках мовно-літературної освітньої галузі з їх наступним практичним опрацюванням. За вже встановленою традицією тренери  Блізнякова О.А. та Міщенко М.А. вели педагогів за принципом навчання «маленьким ідеям».

«Великі ідеї» – це пишномовні заяви про те, наскільки важливе активне навчання та критичне мислення. Тоді як «Маленькі ідеї» – це спосіб у реальному житті викладати, забезпечуючи активне навчання та критичне мислення у своєму класі. А щоб вчителі набували практики та створювали власні підходи до навчання критичному читанню та письму своїх вихованців, всі вправи розглядалися із використанням чинних підручників, зокрема «Хрестоматії сучасної української дитячої літератури для читання».

Блізнякова О.А., методист ЛММК

Переглядів: 115 Повернутись